Iako bi mnogi očekivali da kraljevski doručak podrazumijeva raskošnu gozbu s pecivima, lososom i svježim voćem, omiljeni jutarnji obrok kraljice Camille znatno je jednostavniji. Riječ je o zobenoj kaši, jelu za koje zdravstveni stručnjaci tvrde da je savršen izbor za zdravo srce.
Kraljica je velika ljubiteljica zobene kaše, namirnice koja se već dugo povezuje sa smanjenjem kolesterola.
Ovo skromno jelo desetljećima je omiljeno među Britancima koji paze na zdravlje, a porcija se može pripremiti za vrlo malo novca.
Camillina sklonost zobenoj kaši zabilježena je u više navrata, a taj se doručak čak nalazio na jelovnicima kraljevskih imanja. Prema časopisu Marie Claire, jedan od njezinih dražih jutarnjih obroka je kaša od škotske zobi prelivena medom.
Ono što ovaj doručak čini posebno vrijednim jest sve veći broj istraživanja koja povezuju zob s poboljšanim zdravljem srca.
Zob sadrži vrstu topivih vlakana zvanih beta-glukan, za koja stručnjaci kažu da mogu pomoći u smanjenju razine LDL kolesterola, često nazivanog "lošim" kolesterolom.
Učinak beta-glukana iz zobi na snižavanje kolesterola toliko je dobro utvrđen da je Europska agencija za sigurnost hrane odobrila zdravstvene tvrdnje u kojima se navodi da on može pomoći u snižavanju razine kolesterola u krvi, što posljedično može smanjiti rizik od koronarne bolesti srca.
Prema dobrotvornoj organizaciji HEART UK, konzumacija oko 3 grama beta-glukana dnevno dokazano snižava i ukupni i LDL kolesterol. Ta organizacija opisuje zob kao jednu od cjenovno najpristupačnijih namirnica za snižavanje kolesterola na tržištu.
I novija istraživanja istaknula su potencijalni utjecaj zobi na zdravlje srca. Studija objavljena u časopisu Prevention otkrila je da je konzumacija zobene kaše povezana sa smanjenjem LDL kolesterola do 10 posto kod sudionika s metaboličkim sindromom.
Osim što pomaže u regulaciji kolesterola, zob osigurava vlakna, ugljikohidrate s postepenim oslobađanjem energije te nekoliko važnih hranjivih tvari, uključujući magnezij, cink i vitamin B1. Stručnjaci navode da te hranjive tvari mogu potaknuti osjećaj sitosti, podržati zdravlje probavnog sustava i osigurati stabilnu energiju tijekom cijelog jutra, piše Index.
Ovim se doručkom kraljica Camilla pridružuje nizu članova kraljevske obitelji poznatih po sklonosti jednostavnim jutarnjim ritualima.
Iako se prehrana kraljevske obitelji često povezuje s luksuzom, njezin izbor zobene kaše pokazuje da neke od najkorisnijih opcija za doručak mogu biti ujedno i među najjeftinijima i najlakšima za pripremu kod kuće.